První model tohoto celosvětově opěvovaného autíčka spatřil světlo světa a ochutnal, jaké to je projet se po asfaltu, již v roce 1964. Je nejznámějším modelem německé automobilky Porsche a jeho výroba aktuálně pokračuje již v sedmé generaci.
Porsche 911 je automobil poháněný výhradně benzínovými motory, které jsou tradičně uloženy vzadu. Jedná se o ryze sportovní vůz, který je k dostání ve verzích jako dvoudvéřové coupé, kabriolet, nebo targa, s pohonem zadních, nebo také všech čtyř kol. Známe je pod označeními jako Carrera, Targa, Turbo, GT2 nebo GT3 s dalšími upřesňujícími příponami.
Zrychlení z nuly na sto za čtyři vteřiny a běžná rychlost okolo dvou set kilometrů v hodině nenechají v klidu tepovou frekvenci nejednoho vášnivého řidiče. Kamkoliv se tento luxusně vyhlížející sporťák mihne, všude vzbudí velký zájem a rozruch. Obzvláště mu to sluší ve výrazné červené barvě, ale není k zahození ani v jiném hávu.
I když je toto autíčko určeno, díky své pořizovací ceně, která se běžně rovná pořízení bytu, nebo menšího domku, pouze těm nejbohatším vrstvám obyvatel, má po celém světě řadu obdivovatelů, fanoušků a také sběratelů.
Jeden z nejvášnivějších, Magnus Walker z Velké Británie, jich vlastní dokonce deset. Jedná se o klasické kousky z let 1964 – 1973. Americký podnikatel z Texasu, Rudy Mancinas, jich má už 26, a to každé v jiné barvě. Jeho cílem je nasbírat všechny barevné odstíny Porsche 911, které kdy byly vyrobeny.
V Nizozemsku zase žije sběratel, který si shromažďuje tyto modely pouze v bílé barvě, doposud se mu jich podařilo nasbírat již 18.
V každém koutě světa by se asi našel nadšenec, který tato auta miluje natolik, že se jich snaží nashromáždit co nejvíce.
Skromnému Čechovi by mnohdy stačilo se v takovémto sporťáku alespoň jednou v životě svézt a už toto by byl vrcholný zážitek. Mít jej doma nastálo, to už by bylo jako vyhrát jackpot.